Комплекс заходів, спрямованих на відновлення фізичного і психологічного стану дітей, батьків, медперсоналу під час і після лікування в дитячому відділенні НІР.
Реабілітація (фр.rehabilitation від лат. Re знову + habilis зручний, пристосований) в медицині - комплекс медичних, психологічних, педагогічних, професійних та юридичних заходів з відновлення автономності, працездатності та здоров'я осіб з обмеженими фізичними і психічними можливостями в результаті перенесених (реабілітація) або вроджених (абілітація) захворювань, а також у результаті травм.
Абілітація (лат. abilitatio; від лат. Habilis - зручний, пристосувальний) - лікувальні та/або соціальні заходи по відношенню до інвалідів спрямовані на адаптацію їх до життя.
Мета Проекту - проведення заходів, спрямованих на:
- психологічну адаптацію дітей до медичних маніпуляцій;
- відновлювально-психологічна допомога дітям у процесі лікування;
- відновлювально-психологічна допомога батькам у процесі лікування;
- відновлення психологічного та емоційного здоров'я медперсоналу відділення (попередження синдрому емоційного вигорання).
Проект реалізує:
1. Програма «Супергерой».
2. Казкотерапія.
3. Правопівкульне малювання.
4. Цірульнетерапія.
5. Чаювання.
6. Відвідування культурних заходів.
7. Підтримка після спецлікування.
1. Програма «Супергерой». Супергерої - це наші маленькі пацієнти, які сміливо витримують медичні маніпуляції. І ті, хто не плаче і мужньо переносить укол, отримують «фішку Супергероя». Певну кількість фішок згодом можна поміняти на відповідний подарунок. Треба ж заохотити сміливість!
Також в рамках цієї програми проводяться навчальні майстер-класи з медперсоналом по спілкуванню з дітьми.
Також в рамках цієї програми для пацієнтів відділення закуповується крем для місцевої анестезії.
2. Казкотерапія. Група психологів працює з дітьми відділення під керівництвом наукового керівника школи терапевтичної метафори «Доктор казка» Разіди Ткач. Разіда - доктор філософії, кандидат психологічних наук, практичний психолог, казкотерапевт, автор 9 книг і набору асоціативно - символічних карт "Казка " за мотивами і символам народних казок.
Казкотерапія або «лікування казками» - напрямок, що активно розвивається у сучасній психотерапії. За допомогою казки можна передавати знання, проводити діагностику, надавати психологічну допомогу. У казкотерапії використовуються терапевтичні казки, спеціально сконструйовані історії, що метафорично розповідають про проблеми і переживання, з якими стикається дитина.
3. Правопівкульне малювання. Заняття зі спонтанного малювання з батьками та медперсоналом. У нашому випадку основне завдання не розкриття творчих здібностей, а дати батькам, лікарям можливість перезавантаження під час напруженого процесу лікування.
Всі ми знаємо про існування двох півкуль головного мозку. Ліва півкуля відповідає за логічні зв'язки, критику, правила і стереотипи. Воно є провідним, керує нами. Протягом всього нашого життя нас вчать бути "лівопівкульними". Серед такої категорії людей багато інженерів, філософів, математиків, лінгвістів. Це люди обов'язку, вони відповідальні і принципові. Права півкуля відповідає за просторово - образне мислення. Воно відповідає за наші творчі здібності, дозволяє нам мислити не тільки формами, але й образами. Саме воно робить наше життя яскравим і неповторним. Завдяки розвиненій правій півкулі ми можемо легко і швидко знайти вихід з найскладнішої ситуації, починаємо мислити креативно. У правій півкулі головного мозку знаходяться всі відповіді на наші запитання, тому що воно пов'язане з нашою підсвідомістю і інтуїцією.
4. Цірульнетерапія. Робота стилістів, що дає можливість батькам під час тривалого лікування у відділенні привести себе в порядок.
5. Чаювання. Вечірні посиденьки за чаєм, що дають можливість батькам поділиться своїми думками, тривогами, думкою, бажанням за участю психологів, святих отців.
6. Відвідування культурних заходів. Відвідування театру, виставок, дельфінарію та інших відволікаючих заходів для дітей, батьків та медперсоналу відділення.
7. Підтримка після спецлікування. Звернення бувають дуже різноманітні. Тому тут немає одного обраного напрямку. Підключаємося за мірою необхідності і можливості. За рекомендацією лікарів відділення для відновлення дітей після спецлікування можуть бути рекомендовані курси іпотерапії. Також фонд допомагає колишнім пацієнтам у зборах на заміну деталей протеза.